متن مقاله

ضد حمله فین تک به کرونا

زمان درج: ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ [۱۰:۳۴:۴۹] - زمان ويرايش: ۱۳۹۹/۰۶/۰۴ [۱۲:۴۹:۳۱] - بازديد: ۱۳,۱۳۷

پاندمی جهان اعلام شد. مردم دنیا قرنطینه شدند. اقتصاد جهانی دچار رکود شدیدی شد، اما فین تک همچنان صعودی پیش رفت و ضد حمله زد. اما چگونه ؟

در این میان بر خلاف تمام رکودهای جوامع و کسب و کارها، تکنولوژی رو به جلو قدم برداشت. خدماتی که به صورت حضوری در سراسر دنیا انجام می شد. دیگر امکان خدمت رسانی به مردم نداشت.

همگام و هم راستا با این جریانات، تکنولوژی و فین تک، خدمات جدید ارائه داد و علاوه بر آن، تمام خدماتی که پیش از این حضوری انجام می شد را به صورت غیر حضوری و مجازی پشتیبانی کرد .

پیشرفت بسیار خوبی درصنعت مالی و پولی دنیا به وجود آمد و موجب شد تا جوامع به سوی سلامتی قدم بردارند. حتی فین تک بسیاری از کسب و کارها را از حالت رکود خارج کرد.

مثلا مجازی شدن احراز هویت سازمان ها که قبلا به اجبار حضوری انجام می شد،افزایش پرداخت های الکترونیک تاکسی ها و وسایل نقلیه، افزایش تراکنش های دستگاه پوز به علت استفاده بیشتر از کارت های اعتباری، حذف نقدینگی و بسیاری موارد کوچک و بزرگ دیگر.

برخی از این تکنولوژی های جدید اخیرا نقش های مهمی بازی کرده اند. با رشد خریدهای اینترنتی در سراسر جهان و به منظور جلوگیری از کلاهبرداری، میزان قابل توجهی وبسایت رسمی برای کسب و کارها و تجارت ها راه اندازی شد که در نتیجه باعث افزایش راه اندازی درگاه های پرداخت الکترونیکی از طریق psp ها در سراسر جهان گردید.

اگر این رشد چشمگیر تغییرات و حرکت سریع تکنولوژی مالی(فین تک)، ضد حمله به پاندلی نیست چه میتواند باشد؟

خوشبختانه اخیرا خبرهای بیشتری در باره افزایش ارتقای فین تک به گوش رسیده است که در آینده ای بسیار نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

سرعت رشد در دوران پاندمی جهانی کرونا سبب شد که فین تک با همین سرعت حتی بعد از رفع پاندمی، به روند رشد صعودی خود ادامه دهد .

البته تغییرات جهانی فین تک را نمی توان تخمین زد. نادیده نگیریم که از سوی دیگر ارتقای گوشی های موبایل و رفع اختلالات وب سایت ها و رقابت های مجازی ، به این پیشروی دامن زده است .



آخرین مقالات

{{ item.Title }}

{{ item.Title }}

{{ item.UpdateDateTime.DisplayDateTime }}

بیشتر بخوانید