متن خبر

یاد حافظ در ایران کیش

زمان درج: ۱۴۰۰/۰۷/۲۱ [۱۶:۰۸:۵۸] - زمان ويرايش: ۱۴۰۰/۰۷/۲۱ [۱۶:۱۹:۱۷] - بازديد: ۸۳۰

لسان الغیب را مگر می توان دوست نداشت؟! از هر اندیشه و مسلکی که باشی، حافظ شیراز در قلبت جا دارد، انگار بخشی از فرهنگت شده، بخشی از هویت و فخرت. هنوز هم دلخوش به فالی هستی که از زندگی برایت بگوید و تعبیر آن برای آینده. دیوانش همه جا هست، روی طاقچه خانه، سر سفره با ارزش هفت سین نوروزی یا شب یلدا و بزرگتر از همه، یاد اوست، که در دل و جان تک تک ایرانیان و فارسی گویان جهان، جا خوش کرده است.

ایران کیشی ها نیز البته که از عشق به حافظ مستثنی نیستند و برای همین هم در روز بزرگداشت او دستگاه های این شرکت برای پرسنلش به جای رول پرداخت، امکان تهیه فال حافظ را هم ایجاد کرد تا شاید به این بهانه یادی شود از این بزرگمرد ادیب تاریخ .

همه مشتاق برای اینکه فالشان را در روز حافطه به دیده ببینند و آن را بخوانند. حتی پیمان طبری مدیر عامل این شرکت  که بعد از فال خودش با اشاره به اینکه باعث افتخار است از طریق دستگاه ایران کیش امروز می توانیم یادی از این شاعر بلندآوازه ایران و جهان داشته باشیم گفت: خیلی سخت است کسی بتواند محبوب همه نحله های فکری و اجتماعی باشد و از آن سخت تر اینکه در گذر زمان بازهم محبوب بماند و به فراموشی سپرده نشود و بی تردید حافظ یکی از همان اندک آدم هایی است که بعد از گذشت صده ها محبوب همه ماند و البته ماندگار . ای کاش که بتوانیم بسیاری از سخنان شیرین و پند آموزش را سر لوحه کارمان قراردهیم.

در ادامه تصاویری از روز بزرگداشت حافظ در ایران کیش را مشاهده می کنید.










آخرین اخبار

{{ item.Title }}

{{ item.Title }}

{{ item.UpdateDateTime.DisplayDateTime }}

بیشتر بخوانید