متن خبر

انقلابی در نرم افزارهای موبایلی با پات لایف در اینوتکس 2021

زمان درج: ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ [۱۲:۰۰:۲۶] - زمان ويرايش: ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ [۱۲:۰۷:۵۷] - بازديد: ۱,۰۵۳

پات لایف به عنوان نخستین اپلیکیشن موبایلی در بستر پلتفرمی اکوسیستمی مبتنی بر اقتصاد اشتراکی در اینوتکس 2021 معرفی شد . 

دراین نشست آرش فروزان مدیر پروژه پات لایف و نیما رشادی مدیر فنی این محصول ،از  پات لایف به عنوان انقلابی در حوزه نرم افزارهای موبایلی یاد کردند .

مدیر پروژه پات لایف با تاکید بر اینکه در ایران ده سال است که از عمر سوپر اپ ها گذشته گفت : در طول این ده سال آیا همه ارزش هایی که باید اتفاق بیافتد رخ داد ؟ وقت آن رسیده که کشور را متوجه این موضوع کنیم که دیگر چیزی به نام سوپراپ وجود نخواهد داشت و مفهوم پلتفرم با رویکرد اکوسیستمی باید به کشور معرفی شود ، ما در ایران کیش با مدیریت نوآور  به این نتیجه رسیده ایم که ذره ذره این پلتفرم را ایجاد کنیم و این پایان کار نیست، ارزش اصلی در رویکردی با تحقق مفهوم " پلتفرمی اکوسیستمی مبتنی بر اقتصاد اشتراکی " نمایان می شود.

فروزان گفت : مرز بین سوپر اپ و پلتفرم مرز باریکی است . این مرز توجه به ارزش هایی است که درزنجیره ارزش و تقاضا اتفاق می افتد و پات لایف اولین پلتفرم اکوسیستمی ایران مبتنی بر فین تک و اقتصاد اشتراکی خواهد بود .

فروزان با بیان اینکه پات لایف با عبور از مفهوم سوپر اپلیکیشن به سمت پلتفرمی در قالب یک اکوسیستم و  اقیانوس های آبی در حرکت است، گفت : این محصول با رویکردی متفاوت نسبت به سایر رقبای خود که بیشتر حول محور توسعه عرضی و تعدد سرویس تاکنون عمل نموده اند، قصد دارد این رویکرد را با چاشنی اکوسیستمی خود، با انقلاب جدیدی در عرصه کسب و کارهای الکترونیکی همراه کند.

وی افزود : پات لایف با شعار حال خوب زندگی ، قصد دارد تا در جای جای زندگی مردم در قالب یک همراه هر لحظه عمل کند، این بدان معناست که پلتفرم آن می تواند سرویسی جامع، حامی و امن در رفع تمامی نیازهای روزمره و حتی اساسی باشد.

*بسترهایی که روی پات لایف فعال است

نیما رشادی نیز با بیان اینکه پات لایف یک زنجیره و پل ارتیاطی بین کاربرها و سرویس دهنده ها ایجاد می کند گفت:  پات لایف یک اکوسیستم است که از دو لایه تشکیل شده است. لایه اول بستری برای کسب و کارهای دیجیتال که می توانند روی آن قرارگرفته و در توسعه زنجیره عرضه و تقاضای پات لایف همراه باشند و دومین لایه رفع هر نیازی در حوزه فین تک است که میتواند به کسب و کارها ارائه شود.

رشادی گفت : در پات لایف بستری جامع و یکپارچه برای رفع هر نوع نیازی برای استارت آپ ها و کسب و کار ها وجود دارد . چیزی که در پات لایف رخ داده است معماری CORE BASE است، یک هسته که سرویس های مختلفی روی آن قرار می گیرد و در اطراف آن  اپلیکیشن ها و کسب و کارها و کمپانی ها و بانک ها قرار می گیرند. اگر یک نگاه اجمالی به پات لایف داشته باشیم از چند بخش اصلی تشکیل شده است . یکی از آن ها مدیریت کاربری است،  در حال حاضر پات لایف از دانلود بالایی برخوردار است،  اطلاعاتی که در اپلیکیشن  وجود دارد یک دیتا سنتر مفید و مرتبط با تمام زندگی افراد است و سعی دارد اطلاعات زندگی اشخاص را پوشش دهد و کسب و کار هایی که دراین بستر قرار می گیرند می توانند بر اساس این اطلاعات به صورت امن استفاده کنند. مطلب بعدی بستر تبلیغات پات لایف خواهد بود . پات لایف در کنار شرکت ها و موسسات و استارت آپ ها و فین تک ها قرار می گیرد و بر اساس اطلاعات مکانی و جغرافیایی پات لایف می توانند تبلیغات مبتنی بر جغرافیای مکانی را انجام دهند،  دراین میان ابزارهای دیگری مانند پوش نوتیفیکیشن ها و... را نیز در اختیار دارند .

بخش بعدی پات لایف که به ویژه در دوران کرونا بسیار ضروری است ارائه خدمات غیر حضوری بانک ها ، موسسات و کسب و کارها به مردم است.  لازمه خدمات غیر حضوری احزار هویت است که همه این ها توسط هوش مصنوعی ایران کیش و پات لایف انجام می شود و در مرحله آخر هم امضای دیجیتال که پیاده سازی شده است. این بستر هم موقعیت را برای بانک ها و موسسات و هر کسب و کاری که بخواهد خدماتش را به صورت غیر حضوری توسعه دهد فراهم کرده است . پات لایف PWA  (وب‌اپلیکیشن‌ ) و همینطور خدمات درگاه موبایلی MPG را نیز در اختیار دارد .  

 

*آنچه پات لایف می خواهد

در ادامه نیز آرش فروزان با بیان اینکه پات لایف سنگ بنای اولیه خود را حول اقتصاد خلاق با صنایع فین تک ( پی تک، نئوبانک، رگ تک، اینشورتک ، ولث تک و لندتک) ،توریسم و گردشگری ، اقتصاد هنر ، شهر هوشمند ( حمل و نقل، خدمات شهروندی و شهرنشینی ،  توسعه پلتفرم های بازی های موبایلی ، سلامت انلاین ( پزشک، دارو و خدمات حوزه درمان) بنا نهاده است گفت :  در فضای اقتصاد اشتراکی دیگر موضوعاتی مانند انحصاری که امروز در خرید های آنلاین در بخش هایی مشاهده می کنیم وجود نخواهد داشت . این خود در مفهوم ، برنده بازار است و همچنین ما آماده ایم تا در توسعه زیر ساخت های اپلیکیشن موبایلی،  راه حل های دیتا ماینینگ ، با استارتاپ ها همکاری نماییم  و به سمت  بلاک چین هم گام بر میداریم  و هم اکنون هم موضوع گیمیفیکیشن مبتنی بر اقتصاد خلاق را هدفگذاری کردیم .

وی افزود : پات لایف در کلیه این سرویس ها با در نظر داشتن یکپارچگی در حوزه ui،ux و cx ، همراه همیشگی کاربران خود خواهد بود، پات لایف را می توان همچون یک market palce نسل چهارمی دانست که امکان اتصال کسب و کارهای کوچک و بزرگ را با استانداردهای مشخص، به شبکه عرضه و تقاضای این اکوسیستم فراهم کرده است، این بدان معناست که یکی از رسالت های دیگر ایران کیش در علت خلق این پلتفرم توجه به توسعه کسب و کارهای حوزه استارتاپی و کارآفرینان کشور بوده است و این موضوع را از همان ابتدای تولد پات لایف در چرخه توسعه محصول خود مدنظر داشته است.

فروزان گفت : آنچه که کاربران در اپلیکیشن پات لایف لمس خواهند کرد، تجربه کاربری جذاب ، سرویس هایی با نقشه خرید آسان ، خدماتی در دسترس است و البته تمامی این امکانات در یک بستر امن است  که توسعه سرویس های آن مبتنی بر نیازبازار و کاربران رقم خواهد خورد که در همین راستا، توجه ویژه به موضوع فروش با رویکرد خدمات پس از فروش، تخفیف و پروموشن های خاص را نیز در برنامه های خود دارد. ایران کیش پات لایف را همچون یک مرجع تجاری برای کسب و کارها مبدل میکند  و همانطور که می توانید هم اکنون با دانلود از #1*788* مشاهده نمایید ، ده ها سرویس و زیرمنو در دسترس کاربران قرارگرفته است تا بتوانند در محیطی لذت بخش از تجریه خرید، نیازهای روزمره خود را برطرف کنند و  همچنین این محصول با بیش از 50 سرویس قابل عرضه به شرکای تجاری همچون خدمات نئوبانک، پرداخت و ماژول های خاص خود در حوزه کارت اعتباری و احرازهویت، می تواند به استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و البته صنایع بزرگتر نیز، خدمات ویژه ای عرضه کند.



آخرین اخبار

{{ item.Title }}

{{ item.Title }}

{{ item.UpdateDateTime.DisplayDateTime }}

بیشتر بخوانید