متن مقاله

جذابترین ها در فضای پرداخت

زمان درج: ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ [۰۹:۴۴:۵۰] - زمان ويرايش: ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ [۱۰:۲۶:۵۷] - بازديد: ۹۶۹

ترجمه - روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش : طی یکسال گذشته دگرگونی دیجیتالی با شتاب بیشتری در همه بخش ها تداوم داشته است و در این میان تجارت در این حوزه نیز بدون هیچ استثنایی با این دگرگونی همراه بوده است. حتی جامعه  هم که با رفع محدودیت های پاندمی و بازگشایی شرکت ها به سمت عادی شدن فعالیت ها حرکت کرده عادت های خو گرفته در دوران پاندمی در بسیاری از عرصه ها از جمله پرداخت و امور فنی تداوم و پایدار را ادامه داده است.

شالوده تجارت ها به خریدهای آنلاین تبدیل شده و آنچه که در دوران قرنطینه کرونا بوده ، بازهم با شدت ادامه دارد. در مغازه های فیزیکی نیز پرداخت بدون تماس به عنوان یک ارزش شناخته شده اند. آنچه که در برایند دیجیتالی شدن جهان از جمله پرداخت ها به طور معمول باید سال ها طول می کشید تنها درطی چندماه محقق شد. غیر قابل پیش بینی ترین و نام مطمئن ترین ها حالا قابل انتظار هستند و مطلبی که روشن است اینکه آینده پول، پول دیجیتال است. پاندمی تغییر را سرعت بخشید اما رفتار ما به صورت دائمی به سمت دیجیتالی شدن به صورت بسیار فراتری ادامه میابد. این مسئله توسط روندهای درحال ظهور خلاقانه پشتیبانی می شود و پول دیجیتال را به اولویت رسانده و تجارت را به صورت گسترده ای تغییر شکل داده است.

دراینجا بعضی از جذابترین موارد در فضای پرداختی طی سال 2022 آورده می شود

سیستم های مالی تعبیه شده وفین تک ها:فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است.در فضای اقتصادی کمپانی‌ها با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.

نوآوری باز برپیچیدگی بانکداری و فراهم کردن زیرساخت ها برای هرچه بیشتر قابل دسترس بودن تاکید می کند از این رو به هرشرکتی اجازه داده میشود تا یک فین تک باشد و تولیدات مالی جدید با یک تجربه مشتری بهتر و هزینه کمتر ایجاد کند با مقررات در حال تکمیل، تجار و بازرگانان پی می برند که چگونه خدمات مالی می تواند درآمدهای مکمل ایجاد کند ارائه دهندگان خدمات جدید بانکی در آمدها و جریانات درآمدی جدید را در کنار فین تک ها ایجاد می کنند.

پرداخت های سبز: با توجه به نشست COP26 در سال گذشته که توجهات را به وضعیت اضطراری آب و هوا جلب کرد، آگاهی و اشتیاق مصرف کننده برای محصولات پایدار هرگز بالاتر از این نبوده است. تحقیقات نشان می‌دهد که 62 درصد از مصرف‌کنندگان در صورت وجود مزایای پایدار نزد بانک خود می‌ماندند، اما امروزه تنها یک چهارم مصرف‌کنندگان ویژگی‌های پایدار بودن را دارند. راه‌حل‌های جدید، مانند Visa Eco Benefits، می‌توانند به ادغام ویژگی‌ها در پرداخت‌های کارتی کمک کنند و به کاربران کمک کنند تا تأثیر هزینه های که برای محیط زیست می کنند را درک کنند، به عنوان مثال با تراکنش‌هایی که کمک‌های مالی را به شرکای سازگار با محیط زیست و حذف کننده کربن ارائه می‌دهند.

متاورس: متاورس در حال خلق یک فضای جدید میان دنیای متفاوت دیجیتال است ترکیبی از دنیای مجازی و واقعیت افزوده چه فروش کفشهای ورزش مجازی باشد چه برگزاری کنسرت در این فضای متاورسی. ما در حال دیدن فضای دیگری در اقتصاد مجازی هستیم که اجازه فروش مجازی کالاها را می دهد. متاورس فرصت های زیادی هدیه می دهد و به طور کامل یک پلتفرم فروش کاملا جدید را خلق می کند. امروز تعریف این که چگونه به طور موثری خدمت جدید ارائه بدهیم و از شکل های تجاری در حال ظهور بهره ببریم سوال بزرگ موسسات مالی و تجاری است .

(Buy Now, Pay Later)Bnpl (الان بخر بعدا پرداخت کن): مشتریان، علاقه مند به راهکارهای خرید قسطی هستند و این گرایش به شدت رو به افزایش است. مثل کارت های اعتباری Bnpl اعتبارها و وام های بدون وثیقه را به مشتریان ارائه می دهد .

طرح‌های BNPL که به عنوان «وام‌های نقطه خرید» هم شناخته می‌شوند به خریداران اجازه می‌دهند که هزینه خرید اقلام را در یک دوره مشخص پرداخت کنند.

مفهوم چیز تازه‌ای نیست. وام‌های این چنین سال‌هاست که در سراسر جهان دیده می‌شوند. مردم با استفاده از وام‌ها و تسهیلات خرید کالا، مبلغ خرید را در یک دوره مشخص باز پرداخت می‌کنند.

BNPL از این لحاظ متفاوت است که در این روش خرید به طور کامل انجام می‌شود و دیگر چیزی در گرو کسی نیست و بیشتر اوقات خبری از سود هم نخواهد بود.

خریداران در فضای آنلاین تنها با چند کلیک می‌توانند از خدمات BNPL استفاده کنند. معمولا در این روش خریدار یک مبلغ اولیه را پرداخت کرده و باقی‌ مانده را در یک دوره سه تا چهار ماهه تکمیل می‌کند.

ارائه دهندگان خدمات BNPL معمولا استفاده از این وام‌ها را به خرده فروشان پیشنهاد داده و سپس بخشی از تراکنش‌های فروشگاه را به عنوان درآمد و سود خود دریافت می‌کنند.

برای موفقیت bnpl باید با دقت تعادل میان هزینه ها ی منایع مالی با توانایی در ریسک اعتباری را ارزیابی کرد دیون بد را مدیریت و با افزایش مقررات مقابله شود .

کریپتو –ارز دیجیتال –درحال تبدیل شدن به جریان اصلی است : کریپتو و کریپتوکارنسی نیز جزوی از ارزهای دیجیتال و مجازی است، با این تفاوت که نوع ساخت آن با دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت است. بنابراین، ارز دیجیتال یک مجموعه بزرگ از ارزهای مجازی است که یک زیرمجموعه آن مربوط به کریپتو است یکی دیگر از مواردی که در سال 2021 رشد سریعی داشت و دائما در حال برجسته تر شدن بیشتر است ادغام رمرز ارز و کریپتو در جریان خدمات مالی است. ما به صورت فزاینده ای مشاهده می کنیم که قانونگذاران در پی ایجاد سازو کارهایی هستند که مرتبط با فعالیت های مربوط به کریپتوها ست. Visa  در حال نقش آفرینی برای هدایت در زمینه ورود کریپتو به خدمات مالی است.

بانکداری باز :در بانکداری باز، خدمات بانکی دیگر محدود به شعبه‌ها نمی‌شوند و به مدد توسعه فناوری اطلاعات، پلتفرم‌های مناسب‌تری برای آن تعریف می‌شوند. در سیستم Open Banking کاربر می‌تواند با استفاده از رابط برنامه‌‌نویسی کاربردی (API) به یک شبکه مالی دسترسی پیدا کند. میزان و نحوه این دسترسی به داده‌‌های مالی را استانداردهایی که برای داده باز بانکی تعریف شده است، تعیین می‌کند.

در این شیوه بانکداری، انتقال وجه راحت‌تر صورت می‌گیرد و کاربران این شانس را دارند تا با مقایسه خدمات مالی شرکت‌های مختلف، مناسب‌ترین سرویس را برای خود انتخاب کنند.

بسیار مهم است که مصرف کنندگان بتوانند اطلاعات حساس را با اشخاص ثالث به شیوه ای امن تر به اشتراک بگذارند. از طریق API ها، مصرف کنندگان می توانند اطلاعات را با اشخاص ثالث قابل اعتماد به اشتراک بگذارند، که به نوبه خود راه حل های مالی نوآورانه ایجاد می کنند. این زمینه را برای محصولات و خدمات کاملاً جدید - و جریان‌های درآمد - برای خریداران و فین‌تک‌ها، افزایش می‌دهد و در عین حال به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا از توزیع نهایی مراقبت کنند.

واضح است که سال 2022 سال دیگری از تغییرات در مقیاس بزرگ است. با اختلال مثبت بیشتر در تجارت و حرکت پول، نوآوری در یک محیط باز به رشد خود ادامه خواهد داد و قدرت و پتانسیل پول دیجیتال را گسترده خواهد کرد.



آخرین مقالات

{{ item.Title }}

{{ item.Title }}

{{ item.UpdateDateTime.DisplayDateTime }}

بیشتر بخوانید