متن مقاله

دورنمای روشن صنعت پرداخت

زمان درج: ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ [۰۹:۵۵:۳۹] - زمان ويرايش: ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ [۱۳:۴۳:۱۱] - بازديد: ۴,۰۶۷

تحقیق و ترجمه - روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش: چه بحران مالی جهانی در سال 2008 باشد، چه انقلاب استارت‌آپ‌ها و یا همه‌گیری کووید-19، رویدادهای بین‌المللی اخیر شاهد پیشرفت صنعت پرداخت سریع‌تر از هر زمان دیگری در قرن گذشته بوده است. جهان پس از کووید-19 برای نوآوری در فضای پرداخت آماده است، در این مقاله چند روندی که آینده پرداخت‌ها را تغییر می دهد، آورده شده است.

*تکامل پرداخت ها

 تا همین اواخر، تکامل پرداخت ها با سرعت یخبندان حرکت می کرد. بیش از یک قرن طول کشید تا پول نقد جای خود را به کارت های دیجیتال داد و در ادامه با چک و کارت های فیزیکی سر و کار داشتیم. اما همه‌گیری کووید-19 تغییرات بزرگی ایجاد کرد. سهم پرداخت های نقدی در سطح جهان در سال 2020  20 درصد کاهش یافت و این روند در سال های بعدی تداوم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، بازارهای آسیایی راه را برای پرداخت‌های موبایلی باز کردند، اما ایالات متحده با شتاب بیشتری این تغییرات را دنبال می‌کند. به نظر می رسد روند بزرگ بعدی کارت های پرداخت بیومتریک باشد - از جمله حسگر اثر انگشت روی خود کارت 2.5 میلیون از این کارت ها در سال گذشته صادر شده ، اما اگر بخواهند به 2.8 میلیارد کارت اعتباری معمولی که در حال حاضر در گردش هستند برسند، راه درازی در پیش است.

 *پرداخت های بلادرنگ

پرداخت های بلادرنگ (RTP) تاثیر زیادی بر فضای پرداخت دارند. آن‌ها که تقریباً بلافاصله شروع و تسویه می‌شوند، به مصرف‌کنندگان، بازرگانان و مؤسسات مالی اجازه می‌دهند تا با خیال راحت تراکنش‌ها را انجام دهند و در حین حرکت، داده‌های دقیق را جمع‌آوری کنند. این امر به کسب‌وکارها اطلاعات بیشتری برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریانشان می‌دهد و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا امور مالی خود را به طور موثرتری مدیریت کنند.

RTP ها به لطف عوامل مختلف در حال رشد هستند. نوآوری های تکنولوژیکی، جهانی شدن، فشارهای نظارتی، استارتاپ های نوظهور و افزایش انتظارات مشتریان، همگی این روند را پیش می برند. این یک واقعیت ثابت شده در امور مالی است که هرچه سریعتر آن را دریافت کنیم، ارزش پرداخت افزایش می یابد. این به پرداخت های تقریباً آنی جذابیت زیادی می بخشد.

*کارت هایی بهتر برای مدیریت هزینه

همه‌گیری جهانی کرونا اوضاع را در انواع صنایع متزلزل کرده است، اما بعید است که آخرین رویدادی باشد که در این قرن شاهد تغییر جهان هستیم. با تغییراتی مانند این، رفتار شرکت و مصرف کننده می تواند به شدت تغییر کند. هرچه کسب و کارها مجهزتر به جمع آوری داده های دقیق و انطباق با موقعیت های جدید باشند، انعطاف پذیرتر خواهند بود و بهبود کارت هایی که صادر می کنند راهی است که می توانند بهتر هزینه های شرکت را ردیابی، مدیریت و گزارش دهند و امنیت بیشتری را در شرایط دشوار فراهم کنند. کارت های آینده کارت‌هایی قابل تنظیم هستند که می‌توانند مخارج کارکنان را کنترل و نظارت کنند و به آنها کمک می‌کنند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند و خروجی‌های شرکت را به طور موثرتری مدیریت کنند.

*فراتر از حساب های بانکی

نسل جدید که در پی بحران مالی جهانی به بزرگسالان مستقل مالی تبدیل شده اند، مانند نسل های قبل از خود به بانک های سنتی وابستگی ندارند. افراد جوان تر به احتمال زیاد با موج جدید اولین بانک های نئو دیجیتالی که کارمزدهای پایین (یا بدون کارمزد) و تجربیات کاربری ساده و بدون بروکراسی را ارائه می دهند، ثبت نام می کنند.

از آنجایی که بانک‌های سنتی مدتی است نرخ‌های بهره جذابی ارائه نمی‌دهند، مردم به دنبال استفاده‌های سودمندتر از پول خود هستند تا صرفاً آن را در یک مکان کنار بگذارند. اینها شامل پلتفرم های سرمایه گذاری جایگزین و کیف پول های دیجیتالی با قابلیت انتقال فوری مانند PayPal یا Venmo است. علاوه بر این موارد، Nium این کار را برای کاربران آسان‌تر می‌کند تا با خیال راحت پول خود را تقسیم کنند تا به آنها خدمات ارائه دهد.

*هزینه های تعبیه شده در همه جا

مشتریان و کسب‌وکارها، راحت‌تر از همیشه پول خود را در منابع مالی مختلف توزیع می‌کنند و در نتیجه کسب‌وکارها از پتانسیل تعبیه پرداخت‌ها در تجربه مشتری اصلی خود آگاه می‌شوند. این امر به شرکت‌ها کنترل بیشتری بر تجربه کاربر نهایی می‌دهد و واسطه‌هایی را که می‌توانند اصطکاک در معاملات ایجاد کنند، حذف می‌کند.

Starbucks قبلاً ثابت کرده است که این کار جواب می دهد. تا زمانی که Apple Pay در سال 2019 مدیریت شد، برنامه Starbucks پیشرو در پرداخت های تلفن همراه بدون تماس در ایالات متحده بود. تقریباً دو سوم مشتریان از این برنامه برای پرداخت در محل ثبت نام استفاده می کردند، بیش از نیمی از آنها حتی قبل از ورود به فروشگاه، از پیش سفارش می دادند.

پرداخت‌های تعبیه‌شده کار خود را انجام میدهند زیرا تجربه کاربر را آسان‌تر می‌کنند و هر چه اصطکاک بیشتری را بتوانید از یک تراکنش حذف کنید، احتمال جذب مشتریان بیشتر خواهد بود.

*پرداخت های برون مرزی بدون اصطکاک

پرداخت های برون مرزی همیشه مانعی برای تراکنش های آسان بوده است. نارسایی های فنی و مقررات مشکلات رایج هستند، اما یکی دیگر از مسائل کلیدی شفافیت است. صادرکنندگانی مانند ویزا و مسترکارت مدت‌هاست که انحصار خرید به ارز محلی و فرآیند تبدیل بعدی را در اختیار دارند و همیشه از ساده و بدون اصطکاک بودن این فرآیند مطمئن نیستند.

در حالی که به لطف بررسی کمیسیون اروپا در صنعت پرداخت، پیشرفت هایی در اروپا ایجاد شده است و سوئیفت در حال حاضر بر روی یک سیستم جدید برای تسهیل پرداخت های فرامرزی کار می کند، این پیشرفت هنوز لایه ای غیر ضروری از ابهام را شامل می شود. با فرصت های ارائه شده توسط فناوری های جدید و رژیم های نظارتی سازگارتر، اشتهای رو به رشد برای سادگی بیشتر وجود دارد.



آخرین مقالات

{{ item.Title }}

{{ item.Title }}

{{ item.UpdateDateTime.DisplayDateTime }}

بیشتر بخوانید