متن مقاله

داستان نت برگ

زمان درج: ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ [۰۸:۵۳:۳۴] - بازديد: ۴,۳۳۰

علیرضا صادقیان بنیان گذار نت برگ تا سالهای آخر دبیرستان در یزد زندگی می کرد. همان زمان درکنار تحصیل مشغول به کسب و کار خانوادگیش بود. او دانش آموخته رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران هست و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه کلمبیای ایالات متحده آمریکا در رشته MBA به پایان رساند.

در اواخر تحصیل دوره MBA با شرکت گروپان آشنا شد، که یک وبسایت خرید گروهی بسیار موفق در آمریکا بود؛ ایده پیاده سازی الگوی مشابه را در ایران با پسرعموی خود و دوستانش مطرح نمود. پس از انجام مطالعات و تدوین طرح کسب و کار، نت برگ را با یک تیم پنج نفره با سرمایه شخصی در مردادماه 1390 تاسیس کرد.

و اما کسب و کار نت برگ چیست؟

نت برگ یک کسب و کار پلتفرمی است؛ یعنی در دو سمت کسب و کار برای مشتریان ارایه خدمت می نماید که عبارتند از:

1.کسب و کارها و مراکز تفریحی که قصد تبلیغات دارند.

2.مردمی که تخفیف می خواهند.

ارزش پیشنهادی نت برگ به کسب و کار، یک روش تبلیغاتی موثر است. به نحوی که به کسب و کارها امکان تبلیغات و بیشتر دیده شدن می دهد. همچنین مراکز تفریحی، رویدادها، اماکن ورزشی می توانند ظرفیت خالی خود را پرکنند و نت برگ در ازای تبلیغ از آنها بصورت مستقیم پولی دریافت نمی کند. در سوی دیگر با کاهش هزینه و گرفتن تخفیف همچنین معرفی مراکز جدید به مشتریان طرف دیگر پلتفرم ارزش اقتصادی ارایه می کنند.

این سایت2 میلیون مشترک دارد و روزانه بیش از 200 هزار بازدید کننده از خدمات و پیشنهادات آن بازدید می کنند.

شرکت کسب و کار نوین ایرانیان (نت برگ) با بیش از 130 پرسنل پس ازجذب سرمایه و رسیدن به مرحله سودآوری اقدام به ایجاد استارتاپ های دیگری به شرح زیر نمود:

1.Tik8:مرجع خرید بلیت رویدادها؛

2.چیلیوری:سفارش آنلاین غذا؛

3.سرمیز: اولین وب سرویس ثب سفارش غذای شرکتی؛

4.کلیکس: سیستم تبلیغات دیجیتال؛

5.دکتردکتر: سامانه جامع نوبت دهی و مدیریت مطب پزشکان.

داستان اعتماد سازی برای مشتریان در یک کسب و کار جدید؛

کسب اعتماد مشتریان درابتدای راه کار بسیار سختی بود. مشتریان نگران و کنجکاو مدام با نت برگ تماس می گرفتند و سولات زیادی از نحوه سرویس گرفتن، خلف وعده صاحبان رستوران ها و سایر مراکز می پرسیدند.

در پاسخ به این بی اعتمادی نت برگ سعی کرد با پایین آوردن ریسک در حد دو هزار تومان برای مشتریان آنها را برای استفاده از خدمات ترغیب نماید. و حتی در مواردی برای جلب اعتماد و رضایت مشتری سرویس های رایگانی را ارایه می داد.

بالاخره این تلاش موفقیت آمیز بود و اعتماد صورت گرفت. و خوشبختانه از مطرح ترین کسب و کارها در حوزه تجارت الکترونیکی محسوب می گردد.

نت برگ مثل خیلی از کسب و کارهای موفق ایرانی دیگر که الگوبرداری از مدل های موفق بین المللی بوده اند، یک نوآوری معکوس از گروپان بوده است.
تدوین : حسام دربانی 



آخرین مقالات

{{ item.Title }}

{{ item.Title }}

{{ item.UpdateDateTime.DisplayDateTime }}

بیشتر بخوانید